ابزار وبمستر

  • ماتا موفقیت همراهتان هستیم

برنامه‌نویسی چیست؟

  • ۳۶۵

یه سوال که ممکنه به ذهن هر فردی برسه اینه که، هدف از برنامه‌نویسی چیه، یا اینکه اصلا چرا چنین مهارتی وجود داره؟!

 

طبیعی هم هستش، چون برنامه‌نویسی یه مبحث خیلی گستردست و نیاز به بحث زیاد داره ولی من میخوام توی این مطلب به ساده‌ترین حالت بیانش کنم.

آماده ای؟! نترسی ها 😂

قبل از اینکه به هدف از برنامه‌نویسی پی ببریم، بهتره معنای خود برنامه‌نویسی رو درک کنیم. به احتمال زیاد خیلی‌هاتون فکر می‌کنید برنامه‌نویسی همون کدنویسیه و فقط نوشتن دستورات به صورت کد و به زبان‌های مختلف میشه برنامه‌نویسی. نه گلم اگر اینطور فکر می‌کنی، داری اشتباه می‌زنی !

در معنای لغوی، برنامه‌نویسی تفاوت چندانی با کدنویسی نداره، اما ما انسان‌ها مغز داریم، مغزمون هم انقدر گسترده‌است که فضای زیادی برای فکر کردن داره و صرفا یه دیکشنری نیست ! پس بیاید با هم این دوتا رو یه بررسی کنیم.
توی دیکشنری‌ها نوشته شده برنامه‌نویسی یعنی صحبت کردن با یک سیستم مثل کامپیوتر منتها با روش مخصوص به خودش برای حل یک مسئله !

این چیزیه که توی دایره لغات نوشته شده ولی این معنا و هدف دقیق از برنامه‌نویسی نیست.

در ادامه میخوام یک جمله رو بگم، که به شخصه خودم بعنوان یک هدف بهش نگاه میکنم و به نظر من هدف از برنامه‌نویسی اونه !

برنامه‌نویسی شبیه‌سازی جهان هستی است.

یعنی ما برنامه‌نویسا تلاش میکنیم، کار‌هایی که توی دنیای واقعی انجام میشه رو شبیه‌سازی کنیم و وارد دنیا برنامه‌نویسی کنیم. پس برای انجام این کار نیازمند یک درک خیلی خوب از جهان هستی هستیم و برای اون باید منطق برنامه‌نویسی رو درک کنیم. و به همین خاطره که من تاکید دارم روی اینکه باید منطق و مفهوم واحد برنامه‌نویسی رو درک کرد. اگر واقعا دوست داری به این درک برسی کافیه روی لینک زیر کلیک کنی و توی دوره من شرکت کنی تا به بهترین نحو منطق برنامه‌نویسی رو یادت بدم تا برنامه‌نویسی رو یاد بگیری و از اون کسب درآمد کنی !

دوره آموزشی شبیه‌ساز

 

  • مطلبتون خیلی عالی بود !
    دقیقا باید منطق برنامه‌نویسی رو یاد گرفت
    پاسخ:
    ممنون از نظر دلگرم‌کنندتون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تماس با ما

  • موبایل: 0922 6898795
  • تلفن ثابت: 021 33843120
  • پشتیبانی تلگرام: alireza_code_admin@
  • ایمیل: matasystem.ir@gmail.com